Zakwaterowanie

Regiony

Baza wiedzy

Hotele w Chorwacji

Metislogic sp. z o.o. sp. k.
ul. Sienkiewicza 63 / 2
90-009 Lodz, Polska
NIP 8971817185

Serwis
Zgodnie ze słownikowym terminem hotel jest to obiekt wchodzący w skład infrastruktury turystycznej posiadający liczbą co najmniej 10 pokoi, głównie jedno i dwuosobowych. Poza tym oferuje pełen zakres usług związanych z pobytem turystów przyjeżdżających w różnych celach na okres co najmniej jednego dnia.
Ze względu na wygląd hoteli i rodzaj oraz jakość usług w nim oferowanych stworzono kategoryzację, dzięki której możemy zdawać sobie sprawę czego po konkretnym hotelu możemy oczekiwać. Kategoryzacja jest w formie gwiazdek.

Hotele jednogwiazdkowe mają najniższy standard: w pokojach musi znajdować się łóżko, szafa, szafka nocna i umywalka. Łazienka może być na zewnątrz pokoju. Są to obiekty dla klientów zdecydowanie mało wymagających.

Hotele dwugwiazdkowe muszą spełniać następujące warunki: pokoje z łazienką, telefonem, odbiornik telewizyjny, śniadanie w cenie noclegu, wymiana pościeli dwa razy w tygodniu, niewyszukana restauracja, mała sala spotkań, pokoje zamykane na klucz. Obiekty tej kategorii są średniej klasy o to typowo turystycznym standardzie.

Hotele trzygwiazdkowe powinny posiadać: większe pokoje z ładną łazienką, płatna TV, telefon, klimatyzacja, codzienna wymiana pościeli i ręczników, sprzątanie. Pokoje są wyciszone, restauracja dobrej klasy, siłownia, centrum odnowy, system drzwi na kartę, dwie sale konferencyjne właściwe dla organizacji szkoleń. Ta kategoria jest godna polecenia oferuje dobrą usługę w przystępnej cenie.

Hotele czterogwiazdkowe muszą spełniać kryteria takie jak: pokoje i obsługa jeszcze lepsze niż w obiektach trzygwiazdkowych, dobrze wyposażone centrum biznesowe, dużo sal konferencyjnych, dwie restauracje, bar, klub nocny, często basen, centrum odnowy, siłownia, Internet w pokojach, lokalizacja w centrum miasta, dźwiękoszczelne okna, wyciszone pokoje. Można dodać iż sa to obiekty o wysokim standardzie zarówno pokoi jak i serwisu.

Hotele pięciogwiazdkowe to obiekty o najlepszym standardzie, płynna różnica w stosunku do obiektów czterogwiazdkowych, profesjonalne centrum biznesowe z sekretarką, nowoczesna technika zabezpieczeń, obiekty usytuowane w ścisłym centrum miast przy centrach biznesowych. Są to obiekty luksusowe dla najbardziej wymagających klientów.

Hotele w Chorwacji to najczęściej obiekty zbudowane w latach 60., 70. i 80. Są to "kobyły" - wielkie budynki z setkami pokojów i wielkimi restauracjami. Najczęściej dysponują dwoma lub trzema gwiazdkami, czyli oferują przyzwoity standard. Trzygwiazdkowe zwykle posiadają basen, często z morską wodą. Słowem, dla większości wystarczające, choć pozbawione atmosfery. Oczywiście, zdarzają się również i hotele nawet z dziewiętnastego wieku. W ich przypadku najczęściej mamy do czynienia ze skrajnościami: albo są to hotele najgorszej kategorii, albo gruntownie wyremontowane, luksusowe obiekty. W ostatnich latach powstają raczej niewielkie hoteliki, oferujące wysoką jakość usług (trzy- lub czterogwiazdkowe).

Ze względu na gorący klimat, bardzo pożądanym wyposażeniem hotelu jest w Chorwacji klimatyzacja. Coraz więcej hoteli ją posiada, chociaż w klasie trzygwiazdkowych to jeszcze nie standard. Hotele o niskim standardzie można odradzić ze względu na brak łazienek w pokojach. Wadą niemal wszystkich hoteli są zbyt małe pokoje.
Ceny są bardzo zróżnicowane ze względu na sezon. Najdroższy jest przełom lipca i sierpnia. Ceny może nie są najniższe, ale należy zdać sobie sprawę z tego, iż hotele na wybrzeżu przez kilka miesięcy muszą zarobić na swoje roczne utrzymanie.
W szerokiej gamie proponowanych hoteli w Chorwacji każdy znajdzie coś dla siebie. Oprócz wielkich betonowych ośrodków wypoczynkowych są tutaj należące do międzynarodowych sieci hotele dla biznesmenów, zniszczone komunistyczne hotele, małe luksusowe hoteliki, sieci hotelowe, a nawet odnowione latarnie morskie. W kraju wzrasta również liczba najbardziej poszukiwanych, wysokiej jakości niewielkich hoteli i pensjonatów. Udogodnienia są bardzo zróżnicowane, ale większość hoteli oferuje czyste przestronne pokoje. W szczycie sezonu należy rezerwować miejsca z dużym wyprzedzeniem, szczególnie w hotelach położonych na wyspach oraz wzdłuż wybrzeża.

0 osób oceniło ten artykuł
osoby lubią ten artykuł

ten artykuł nie ma jeszcze żadnych ocen
Oceń ten artykuł

Opinie (0)

To miejsce nie ma jeszcze żadnych komentarzy
Napisz opinię

Ostatnio odwiedzone

0.1602 s