Hotele w Chorwacji
Metislogic sp. z o.o. sp. k.
ul. Sienkiewicza 63 / 2
90-009 Lodz, Polska
NIP 8971817185
26193
Zgodnie ze słownikowym terminem hotel jest to obiekt wchodzący w skład infrastruktury turystycznej posiadający liczbą co najmniej 10 pokoi, głównie jedno i dwuosobowych. Poza tym oferuje pełen zakres usług związanych z pobytem turystów przyjeżdżających w różnych celach na okres co najmniej jednego dnia.Ze względu na wygląd hoteli i rodzaj oraz jakość usług w nim oferowanych stworzono kategoryzację, dzięki której możemy zdawać sobie sprawę czego po konkretnym hotelu możemy oczekiwać. Kategoryzacja jest w formie gwiazdek.
Hotele jednogwiazdkowe mają najniższy standard: w pokojach musi znajdować się łóżko, szafa, szafka nocna i umywalka. Łazienka może być na zewnątrz pokoju. Są to obiekty dla klientów zdecydowanie mało wymagających.
Hotele dwugwiazdkowe muszą spełniać następujące warunki: pokoje z łazienką, telefonem, odbiornik telewizyjny, śniadanie w cenie noclegu, wymiana pościeli dwa razy w tygodniu, niewyszukana restauracja, mała sala spotkań, pokoje zamykane na klucz. Obiekty tej kategorii są średniej klasy o to typowo turystycznym standardzie.
Hotele trzygwiazdkowe powinny posiadać: większe pokoje z ładną łazienką, płatna TV, telefon, klimatyzacja, codzienna wymiana pościeli i ręczników, sprzątanie. Pokoje są wyciszone, restauracja dobrej klasy, siłownia, centrum odnowy, system drzwi na kartę, dwie sale konferencyjne właściwe dla organizacji szkoleń. Ta kategoria jest godna polecenia oferuje dobrą usługę w przystępnej cenie.
Hotele czterogwiazdkowe muszą spełniać kryteria takie jak: pokoje i obsługa jeszcze lepsze niż w obiektach trzygwiazdkowych, dobrze wyposażone centrum biznesowe, dużo sal konferencyjnych, dwie restauracje, bar, klub nocny, często basen, centrum odnowy, siłownia, Internet w pokojach, lokalizacja w centrum miasta, dźwiękoszczelne okna, wyciszone pokoje. Można dodać iż sa to obiekty o wysokim standardzie zarówno pokoi jak i serwisu.
Hotele pięciogwiazdkowe to obiekty o najlepszym standardzie, płynna różnica w stosunku do obiektów czterogwiazdkowych, profesjonalne centrum biznesowe z sekretarką, nowoczesna technika zabezpieczeń, obiekty usytuowane w ścisłym centrum miast przy centrach biznesowych. Są to obiekty luksusowe dla najbardziej wymagających klientów.
Hotele w Chorwacji to najczęściej obiekty zbudowane w latach 60., 70. i 80. Są to "kobyły" - wielkie budynki z setkami pokojów i wielkimi restauracjami. Najczęściej dysponują dwoma lub trzema gwiazdkami, czyli oferują przyzwoity standard. Trzygwiazdkowe zwykle posiadają basen, często z morską wodą. Słowem, dla większości wystarczające, choć pozbawione atmosfery. Oczywiście, zdarzają się również i hotele nawet z dziewiętnastego wieku. W ich przypadku najczęściej mamy do czynienia ze skrajnościami: albo są to hotele najgorszej kategorii, albo gruntownie wyremontowane, luksusowe obiekty. W ostatnich latach powstają raczej niewielkie hoteliki, oferujące wysoką jakość usług (trzy- lub czterogwiazdkowe).
Ze względu na gorący klimat, bardzo pożądanym wyposażeniem hotelu jest w Chorwacji klimatyzacja. Coraz więcej hoteli ją posiada, chociaż w klasie trzygwiazdkowych to jeszcze nie standard. Hotele o niskim standardzie można odradzić ze względu na brak łazienek w pokojach. Wadą niemal wszystkich hoteli są zbyt małe pokoje.
Ceny są bardzo zróżnicowane ze względu na sezon. Najdroższy jest przełom lipca i sierpnia. Ceny może nie są najniższe, ale należy zdać sobie sprawę z tego, iż hotele na wybrzeżu przez kilka miesięcy muszą zarobić na swoje roczne utrzymanie.
W szerokiej gamie proponowanych hoteli w Chorwacji każdy znajdzie coś dla siebie. Oprócz wielkich betonowych ośrodków wypoczynkowych są tutaj należące do międzynarodowych sieci hotele dla biznesmenów, zniszczone komunistyczne hotele, małe luksusowe hoteliki, sieci hotelowe, a nawet odnowione latarnie morskie. W kraju wzrasta również liczba najbardziej poszukiwanych, wysokiej jakości niewielkich hoteli i pensjonatów. Udogodnienia są bardzo zróżnicowane, ale większość hoteli oferuje czyste przestronne pokoje. W szczycie sezonu należy rezerwować miejsca z dużym wyprzedzeniem, szczególnie w hotelach położonych na wyspach oraz wzdłuż wybrzeża.
0
osób oceniło
ten artykuł
0
osoby lubią
ten artykuł
ten artykuł nie ma jeszcze żadnych ocen
Oceń
ten artykuł
To miejsce nie ma jeszcze żadnych komentarzy
Napisz opinię